Passion for XO Performance Seminar

Alhamdulillah,  berakhir sudah seminar Passion for XO Performance oleh  Dr. Lawrence Walter Ng.  Pada bulan November 2014 Presiden Millionaire Thriver, Jeff AJ telah mengikuti kursus selama seminggu oleh Dr. Lawrence Walter Ng di The Mines, iaitu seminar Train The Trainer (TTT).  Seminar ini melatih para peserta untuk menjadi jurulatih atau seseorang yang mampu untuk mengadakan seminar dengan berkesan.  Semua lepasan pelajar dari TTT ini digelar ‘Master Trainer’ dan mereka perlu melalui proses internship selama setahun sebelum mereka boleh diberikan sijil dan bergelar ‘Certified Master Trainer’.

Peserta meminta angels untuk mengira pencapaian mereka

Seminar yang sangat hebat dan menarik

Dalam proses internship ini, semua Master Trainer dikehendaki untuk menghadiri beberapa siri seminar yang dikendalikan oleh jurulatih-jurulatih bertauliah dari Lawrence Walter Seminars (LWS) dalam usaha mempelajari serta mendalami konsep, pendekatan, teknik dan sumber-sumber yang digunakan dalam menghasilkan sesebuah seminar yang berkesan.

Sepanjang setahun melalui proses internship ini, semua seminar yang dijalankan oleh LWS adalah sangat-sangat memberikan impak yang maksima kepada para pesertanya.  Apatah lagi dengan kehadiran ‘angels’ dari kalangan gadis-gadis comel yang menceriakan lagi seminar dan juga bertindak sebagai pembantu kepada penceramah dalam menyampaikan seminar mereka.  Penggunaan muzik latar yang berlainan untuk setiap keadaan sangat-sangat menarik.

Antara buku-buku tulisan Dr. Lawrence

Sebagai Master Trainer, peserta diajar oleh Dr Lawrence untuk menggunakan segala kaedah ini dalam menjalankan seminar.  Bukan itu sahaja, mereka diajar bagaimana menggunakan suara profesional dan tidak menggunakan suara percakapan biasa dalam seminar, audio visual yang menarik serta poster-poster yang memaparkan kata-kata positif yang mana digunakan sepanjang seminar berlangsung.

Seminar dari LWS ini banyak mengajar peserta untuk berubah menjadi lebih positif dengan mengubah corak hidup lama yang negatif tanpa disedari dan menggunakan kuasa minda dalam kehidupan seharian untuk menghasilkan sesuatu yang positif dalam usaha mengejar cita-cita atau bekerja dengan penuh produktif.

Seminar selama dua hari ini telah dijalankan untuk syarikat NIDEC Corporation.  LWS banyak diangkat oleh syarikat-syarikat terkemuka seperti Samsung, Starbucks, Air Asia dan lain-lain lagi untuk menjalankan latihan bagi syarikat mereka dan ianya terbukti amat-amat berkesan. LWS juga telah dilantik untuk menjalankan seminar syarikat-syarikat besar bukan sahaja di Malaysia malah negara-negara lain seperti Singapura, Indonesia, China dan sebagainya.

Bersama Dr. Lawrence

Pastinya Jeff AJ amat-amat bertuah kerana menjadi salah seorang dari pelajar Dr Lawrence.  Malah semua perunding dibawah didikan Jeff AJ juga sangat bertuah kerana mempunyai seorang leader yang mampu mendidik pengikutnya serta berpengetahuan yang tinggi.

Semoga maju jaya Jeff AJ dan team Millionaire Thrivers!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *