Kenapa HLM Takaful?

Semalam seorang Client unit trust saya, Senior Manager dari sebuah syarikat oil & gas terkenal datang berkunjung ke pejabat saya – Millionnaire Thrivers Sepang.Katanya dia sudah tidak bekerja sejak bulan 2 atas alasan ‘career break’. Dia ingin melakukan apa yang dia tak dapat lakukan sebelum ini. Tambahan pula setelah menunggu 13 tahun, dia mendapat seorang bayi angkat.

Saya beritahu saya dah join HLM Takaful. Katanya kenapa HLMT? Tidak takaful operator yang lain? Jawab saya, saya inginkan operator yang ada ‘killer product’. Dia tak faham.

Saya tunjukkan risalah produk simpanan i-Care Hasanah. Simpan RM1000 selama 12 bulan, pada bulan ke 13 dapat RM6000.

Matanya bulat. Betul ke pelan ni?? Kebetulan saya sudah buat ilustrasi simpanan untuk beliau. Saya tunjukkan terus.

Ini bagus sangat produk ni… Saya tak pernah jumpa produk macam ni katanya..

That’s why I join HLMT… ??

By the way katanya, since I’m taking a career break, I don’t think nak kerja makan gaji balik. Sekarang saya tumpukan kerjaya saya mengadakan seminar (dia seorang master trainer).

Saya nak jadi Consultant dengan awak lah.. Saya nak buat takaful dan unit trust… Dah ada kawan-kawan saya di pejabat lama yang dah tunggu saya jadi agen. Bila tarikh exam terdekat?

Alhamdulilah, Allah hantarkan lagi hambanya untuk bersama-sama saya. Yakin dengan Dia, insyaallah jalannya akan dipermudahkan. Bagaimana, bila jangan ditanya. Cuma doa, yakin dan usaha…

– Jeff AJ

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *